DiBO dba o to, aby wszystkie pojazdy były odpowiednio czyszczone, zarówno te jeżdżące po drogach jak i po torach. W przypadku samochodów prywatnych masz wybór między instalacjami, w których klient sam czyści pojazd (myjnie bezdotykowe) lub systemami automatycznymi. W przypadku cięższych pojazdów, takich jak autobusy i ciężarówki, również posiadamy rozwiązania, które będą odpowiadać Twoim wymaganiom. Nie zapomnieliśmy jednak o pojazdach szynowych (pociągach, tramwajach i metrze) dla których przeznaczyliśmy kilka rodzajów myjni.
Jako dystrybutor i oficjalny dostawca DiBO realizujemy projekty w ścisłej współpracy z naszymi klientami. W myjni DiBO myjesz zawsze pojazdy w wydajny, oszczędny i ekologiczny sposób. Wynika to z doskonałych dozowaników chemii oraz systemów do odzysku, filtrowania i ponownego stosowania wody wpływających na jej mniejsze zużycie.
Myjnie dla pociągów czyli kolejowe instalacje czyszczące
Spis treści
DiBO ma ponad 35-letnie doświadczenie w rozwoju i wdrażaniu specjalistycznych instalacji myjących przeznaczonych dla pojazdów szynowych. Oprócz standardowych instalacji do mycia pociągów, dostarczamy również niestandardowe, indywidualne rozwiązania. Zaliczymy tutaj wszystkie regionalne, lokalne czy miejskie pojazdy szynowe. Zaczynając jako doradcy, przeprowadzamy naszych klientów przez cały proces, od fazy koncepcji do akceptacji projektu.
Najważniejsze cechy naszych instalacji myjących i tych przeznaczonych do renowacji:
- Najwyższa jakość czyszczenia
- Przyjazne dla środowiska i energooszczędne
- Co najmniej 25 lat żywotności
Tworzone z myślą o ekologii i ochronie środowiska
Na przestrzeni lat zespół specjalistów DiBO zdobył godną pozazdroszczenia wiedzę dotyczącą oczyszczania ścieków wytwarzanych przez myjnie dla pociągów. Wykorzystujemy biologiczne i chemiczne techniki uzdatniania wody, przeznaczonej do jej ponownego użycia. Przystosowujemy ją także do odprowadzania jej za pomocą kanalizacji publicznej.
Innym czynnikiem są aktywne bakterie, których obecność w ściekach może szkodliwie wpłynąć na zdrowie społeczeństwa. W tym celu opracowano specjalną obróbkę promieniami ultrafioletowymi, zapewniającą ograniczenie namnażania się szkodliwych bakterii do minimum.
Mamy szereg biologicznych i chemicznych rozwiązań, które w połączeniu z detergentami o dopuszczalnym pH, stanowią odpowiedź na wszystkie problemy związane z ochroną środowiska. Łącząc wiedzę z testowaniem rozwiązań już u klienta, pozwala nam na dobór instalacji oferującej najlepsze rozwiązania z uwzględnieniem aspektu środowiska pod kątem technicznym.
Rodzaje instalacji myjni pociągów
W ostatnich latach DiBO dostarczyło nie mniej niż 10 nowych myjni dla pociągów, z portfelem zamówień na 4 kolejne instalacje. Myjnie pociągów występują u nas w najróżniejszych konfiguracjach dostosowanych do wymagań, jednak zasadniczo możemy je podzielić na kilka typów.
Myjnia stacjonarna
DiBO SWB2 to stacjonarna instalacja przejazdowa dla pociągów, metra i innych pojazdów szynowych. Została opracowana, aby umożliwić czyszczenie pociągów o każdej porze dnia. Mycie okien, drzwi i boków zabiera jej bardzo mało czasu. W ten sposób pociągi pozostają czyste, a podróżni zyskują poczucie komfortu i wygody.
Myjnia przejezdna
DiBO HS-TWI to instalacja do mycia pociągów działających w systemie KDP (np. Pendolino). Możliwe jest mycie boków pociągu poruszającego się z prędkością do 20 km/h. Przy tej prędkości mycie jest tylko trochę mniej intensywne, ale rekompensuje to faktem, że wagony można myć kilka razy bez znacznej straty czasu!
Firmy kolejowe prezentować swoim klientom czyste wagony, ale czasami zwyczajnie brakuje czasu na ich dokładne wyczyszczenie. Nie zawsze istnieje możliwość wyłączenia pociągu z użytku, by go dokładnie umyć. Zespół projektowy DiBO współpracował z NedTrain, aby znaleźć rozwiązanie, którym jest HS-TWI.
Po udanej instalacji testowej w Zwolle, zespół projektowy DiBO zainstalował pierwszą myjnię HV-TWI w Enschede w 2016 roku. Następnie wykonano podobne instalacje m.in. w Hadze i Leidschendam.
Myjnia portalowa
Myjnia portalowa (także bramowa) czyści unieruchomione pojazdy szynowe z przodu i z tyłu, z boków, a także w miejscach o ostrych krawędziach. Dostosowując prędkość myjni portalowej w określonych częściach pociągu, można również doskonale umyć trudno dostępne miejsca.
Myjnia hybrydowa
DiBO TW300 SWB6 to hybrydowa instalacja myjąca dla pojazdów szynowych. Ta myjnia do pociągów łączy w sobie czyszczenie wagonów z myciem głowy i ogona wraz z czyszczeniem dwóch połączonych pojazdów.
Proces mycia
Proces mycia przy TW300 SWB6 polega na namaczaniu i schładzaniu pociągu wjeżdżającego do myjni. Następnie głowę pojazdu myje się szczotką dachową oraz szczotkami pionowymi, które mogą podążać po obrysie pojazdu pod kątem do 70 stopni.
Po umyciu głowy pociągu, pionowe boki i krawędzie dachu są myte stacjonarnymi szczotkami bocznymi i szczotkami krawędziowymi. Dzieje się tak, gdy pojazd przejeżdża przez instalację myjącą. Po zakończeniu procesu mycia, ogon maszyny jest myty w taki sam sposób jak głowa. Po zakończeniu mycia pociągu, suszarka zapewnia spływanie wody bez pozostawiania śladów i zacieków.
A co myciem lokomotyw?
Mycie lokomotyw to bardzo wymagającym zadaniem potrzebującym specjalistycznie dobranej techniki. Wiele elementów lokomotyw odbiegają od mniej lub bardziej standardowych kształtów pociągów pasażerskich. Ponadto istnieją elementy, takie jak podzespoły silnika, w których zużycie wody i środków czyszczących należy ograniczyć do minimum, aby nie dopuścić do uszkodzenia lokomotywy.
W tym celu DiBO posiada różne rozwiązania, od instalacji myjących szczotkami i systemów czyszczenia ciśnieniowego po hybrydy szczotek wysokociśnieniowych i głowic obrotowych. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest DiBO PBH 3000 H wraz z rozszerzeniem o system Teach-in pozwalający na modyfikowanie programów mycia w stanie „suchym”. Zmodyfikowane programy mycia można później wybrać z bazy danych, dzięki czemu lokomotywa jest myta w pełni automatycznie.
Instalacje przeznaczone również do mycia podwozi kolejowych
DiBO ma także rozwiązania do mycia podwozi kolejowych (tzw. wózków) w pociągach pasażerskich i lokomotywach. W naszej instalacji DiBO PH 30 XL mogą zostać umyte wszystkie stałe i ruchome części podwozia. Myjnia może być wyposażona w systemy mycia zimną i ciepłą wodą, ale także w różnego rodzaju środki czyszczące, które zostały opracowane specjalnie dla odmiennych typó1) zabrudzeń.
Instalację myjni podwozia można rozbudować o dolną, automatyczną myjkę RCWA 30 XL, która czyści od spodu ze wszystkich zabrudzeń. Dolna myjka DiBO może poruszać się po dodatkowych torach zamontowanych w istniejących lub nowych wyrobiskach, ale ma również możliwość jazdy w najniższym profilu szyn.
Przy instalacji można także wykorzystać system Teach-in. Programy mycia są symulowane w stanie „suchym” za pomocą pilota z joystickiem i zapisywane w bazie danych. Zapisane programy mycia można później wybrać z bazy i wykorzystać do całkowicie automatycznego czyszczenia podwozia lub jego elementów.
Wyposażenie techniczne jest montowane na miejscu lub we wstępnie zmontowanych kontenerach technicznych.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na ten temat skontaktuj się z nami korzystając z poniższego formularza:
Ekspert w zakresie technologii czyszczących, który przekłada specyfikację zagadnień technicznych na łatwe do zrozumienia przewodniki, artykuły i materiały szkoleniowe. Odpowiedzialny za tworzenie i nadzorowanie polityki firmy w zakresie marketingu.