Skip to main content

Innowacyjne i ewoluujące technologie, które zasilają myjki ciśnieniowe dla wojska będą wsparciem współczesnego wojownika i jego kraju. Dobranie odpowiedniej myjki ciśnieniowej dla armii może okazać się bardzo trudnym zadaniem. Wojskowa myjka ciśnieniowa ma być pierwszą linią obrony przed awariami związanymi z korozją, a także ma utrzymywać ciężarówki, czołgi, samoloty i inne maszyny militarne w gotowości do działania i sprzyjać bezpiecznej eksploatacji. Każda złotówka wydana przez polskie wojsko na naprawę korozji to złotówka, która nie jest wydana na badania, rozwój, sprzęt ratunkowy czy amunicję. Firma Promur, specjalizująca się czyszczeniu specjalistycznym, wielokrotnie udowodniła, że belgijskie myjki DiBO są najlepszym rozwiązaniem i sprawdzą się świetnie także jako wsparcie sił zbrojnych w gotowości do obrony naszego kraju.

Myjki ciśnieniowe do czyszczenia pojazdów wojskowych

Nasze propozycje sprzętu jakimi są myjki ciśnieniowe dla sił zbrojnych to oferta dla najbardziej wymagających. Niezawodne i stosowane w prawie każdym możliwym środowisku wymagającym czyszczenia. Poniżej przedstawiamy niektóre praktyczne i potencjalne przykłady zastosowania myjek w wojsku:

  • Mycie wozów Wojsk Lądowych (czołgów i pojazdów opancerzonych)
  • Usuwanie pąkli i alg ze statków Marynarki Wojennej (okręty desantowe i podwodne)
  • Czyszczenie samolotów Sił Powietrznych (myśliwców, tranportowców i helikopterów)
  • Konserwacja samochodów ciężarowych używanych podczas katastrof i awarii

Wojskowe myjki ciśnieniowe od firmy DiBO będą najlepszym wyborem dla polskich operacji wojskowych, oferując wszystko, od małych jednostek zimnowodnych po stacjonarne maszyny czy autonomiczne jednostki gorącowodne na przyczepach w taktycznej zabudowie. Bez względu na to, czego wymaga rząd lub dowództwo zaproponujemy Ci opcję, która spełni Twoje potrzeby.

żołnierz czyszczący kadłub samolotu wojskowego myjką ciśnieniową

Pomocny sprzęt podczas klęsk żywiołowych i stanów wyjątkowych

Myjki wysokociśnieniowe są często używane podczas działań porządkowych po sytuacjach wyjątkowych lub katastrofach naturalnych. Możemy tutaj wymienić kilka zastosowań m.in.:

Oczyszczanie z zagrożeń biologicznych

Sytuacje nadzwyczajne i klęski żywiołowe często mogą sprawić, że do kontaktu z ludnością przedostaną się niebezpieczne substancje. Wśród takich przykładów możemy wymienić ścieki, metale ciężkie i łatwopalne ciecze. Najważniejszą kwestią jest szybka neutralizacja tych materiałów. Mycie ciśnieniowe wspomagają proces czyszczenia i usuwania skażenia.

Usuwanie pleśni i grzyba

Ekstremalne wichury (huragany) potrafią zwiększyć penetrację wody i brudu w głąb powierzchni budynków, a także otaczających je elementów konstrukcyjnych np. chodników, podjazdów i ścian zewnętrznych. Mycie pod wysokim ciśnieniem krótko po katastrofie może pomóc w zapobieganiu rozległemu rozwojowi pleśni w kolejnych tygodniach. Również powodzie powodują wzrost grzybów i pleśni. Prawidłowe zastosowanie myjek ciśnieniowych pozwoli się pozbyć lub ograniczyć ich rozwój.

Czyszczenie pojazdów ratunkowych

Na wozach strażackich, karetkach i inny pojazdach ratowniczych bardzo szybko zasycha brud, zwłaszcza podczas działań w terenie. Mycie ciśnieniowe to szybki sposób na jego usunięcie, aby mechanicy mogli prawidłowo ocenić, czy konieczna jest naprawa.

Usuwanie sadzy i przypaleń

Myjki ciśnieniowe idealnie nadają się do czyszczenia popiołu, przypaleń i plam dymnych pozostawionych przez pożary oraz inne katastrofy spowodowane przez rozległy ogień.

komandos myjący jeepa

Dlaczego warto wybrać myjki do wojska od firmy DiBO?

Innowacje techniczne i nowe technologie ewoluują w rekordowym tempie. Śledzimy na bieżąco postęp technologiczny i udostępniamy te systemy wszystkim, którzy wymagają najlepszych efektów i niezawodności podczas pracy. Także siły zbrojne RP mogą wymagać zalet jakie oferujemy w swoich myjkach. Oferują one możliwości pracy w ekstremalnych warunkach m.in.:

  • Pełna autonomia czyli silnik spalinowy zabudowany na przyczepie ze zbiornikiem wodnym
  • Kocioł grzewczy Greenboiler z wymiennikiem ciepła to 33% oszczędności paliwa
  • 12 godzin ciągłej, nieprzerwanej pracy
  • Obudowa z podwójnego polietylenu czyli zapewnia odporność na czynniki chemiczne i mechaniczne
  • Bardzo niski poziom hałasu (poniżej 85 dB)
  • Niezwykle prosta obsługa, nawet bez przeszkolenia

Nasze flagowe myjki gorącowodne:

Modele do zabudowy wg. indywidualnych projektów:

Myjki gorącowodne do zabudowy z flagowej serii JMB mają różnorodne zastosowania. Dedykowane jednak do miejsc, w których nie ma prądu, co umożliwia wbudowane źródło zasilania do samodzielnej pracy. Wyposażone sa najnowsze ekologiczne technologie, takie jak kocioł GreenBoiler, który zapewnia dużą oszczędność paliwa. System Intercooling, w którym woda ze zbiornika jest używana do chłodzenia silnika i podgrzewania wstępnego przez wymiennik ciepła, zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 15% dla kotła. Ponadto silnik wysokoprężny jest chłodzony jeszcze bardziej przy zastosowaniu dodatkowego układu chłodzenia.

To urządzenie można łatwo zintegrować z ciężarówką, furgonetką lub przyczepą, odpowiednio uzbrajając i opancerzając. Należy pamiętać, że zabudowa musi posiadać zbiornik na wodę o pojemności 500 litrów. Zainstalowaliśmy także system automatycznego wyłączania, który powoduje zatrzymanie silnika, gdy czyszczenie nie jest kontynuowane przez 30 minut.

dibo jmb-L 400 bar 45 litrow

DiBO JMB-L Built-iN 400/45

DiBO JMB-C+ Built-iN 500/15

DiBO JMB-C+ SKiD 500/15

Jeśli chciałbyś otrzymać ofertę na inny model dysponujący innymi parametrami lub chciałbyś by myjka została zabudowana na przyczepie według indywidualnego projektu, nie wahaj się i napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie najlepszą opcję zgodnie z Twoimi wymaganiami. Skorzystaj z formularza i zostaw nam wiadomość, a my oddzwonimy! W naszej ofercie znajdziesz także takżę ofertę audytu myjek ciśnieniowych – idealne rozwiązanie gdy nie wiesz jakie parametry są Ci dokładnie potrzebne.

Dlaczego trzeba czyścić pojazdy Sił Zbrojnych?

Pojazdy wojskowe są używane w bardzo zróżnicowanym terenie. Bez względu na to, czy są to łąki, lasy, piaszczyste czy ziemne podłoża – wspólną cechą użytkowania ciężkich wozów militarnych jest to, że zwykle poruszają się po podłożu nieutwardzonym. Manewrowanie nimi obfituje wielkimi warstwami błota i utwardzonego brudu. Także pył, drobne kamienie, piasek i ziemia wchodzę w części ruchome, blokując je i niszcząc. Dlatego właśnie konieczne jest czyszczenie ciśnieniowe przy użyciu naszych myjek.

Wozy Wojsk Lądowych czyli czołgi i pojazdy opancerzone

Czołg powinien być przede wszystkim funkcjonalny, a jego wygląd odgrywa podrzędną rolę. Jednak gdy brud przylega do pojazdu wojskowego i wchodzi w mechanizmy, mamy do czynienia z czymś więcej niż mankamentem wizualnym. Brud może wpływać na funkcjonowanie pojazdu w dłuższej perspektywie, skracając żywotność pojazdów. Powoduje to także znaczne częstsze występowanie usterek.

Może to więc powodować problemu. Brud, który dostanie się do układu chłodzenia, może spowodować, że nie będzie działał zgodnie z przeznaczeniem. Zanieczyszczenia mogą spowodować także trwałe uszkodzenia silnika danego czołgu. Te wszystkie awarie są niezwykle kosztowne i irytujące, tym bardziej, że można było ich uniknąć. Odpowiedni czyszcząc pojazdy armii po każdym użyciu, sprawiamy, że będą utrzymywane w dobrym stanie i łatwiejsze w eksploatacji. Warto zainwestować w coś takiego jak mobilna, wojskowa myjnia pojazdów i czołgów.

Samoloty Sił Powietrznych czyli myśliwce, tranportowce i helikoptery

Głównym celem mycia samolotów Sił Powietrznych jest zmniejszenie ilości korozji występującej w maszynie. Prawidłowo wykonany proces czyszczenia przy użyciu myjki ciśnieniowej i odpowiedniego środka, zahamuje istniejącą korozję i zapobiegnie pojawieniu się nowej. Mycie wysokociśnieniowe jest pierwszym krokiem w CPCP statku powietrznego (tłum. Program Zapobiegania i Kontroli Korozji). Szacuje się, że 80% kosztów konserwacji w okresie eksploatacji samolotu można przypisać korozji, więc wszystko, co można zrobić, aby zmniejszyć tę liczbę, przynosi znaczne korzyści.

To także kwestie bezpieczeństwa czyli możliwości wyraźnego patrzenia przez okna, uniknięcia poślizgnięć przez zanieczyszczenia oleju czy spalin. Aerodynamika i spalanie paliwa są głównymi powodami dla których należy myć samoloty. Innym najważniejszym, ale często pomijanym aspektem bezpieczeństwa jest możliwość dokładnej kontroli. Podczas mycia można dokładnie sprawdzić statek powietrzny pod kątem uszkodzeń uderzeniowych, zniszczonych uszczelek, elementów plastikowych, luźnych okuć i mocowań oraz innych potencjalnych problemów.